top of page
MicrosoftTeams-image (1)_edited_edited.jpg
MyWaste logo wit.png
MyWaste logo.png
DÉ AFVAL-APP

 

De afvalcontainers worden slimmer, de nood aan meer inzicht neemt toe.  Dankzij deze app heb je alle handige afvalinfo voortaan altijd op zak. Met 1 klik weet je meteen wanneer je afval opgehaald wordt, maar ook hoeveel je restafval woog bij je laatste aanbieding.

De nieuwe MyWaste-app:
handig en gebruiksvriendelijk!

OVER MY WASTE

WAT IS HET?

✔  Gebruiksvriendelijke mobiele applicatie: je afvalkalender altijd op zak
✔  Grijze container geen 'black box' meer: volg je restafvalverbruik op de        voet
✔  Inzicht voor het hele gezin in jullie afvalverbruik en dus in de factuur 

✔  Geef vlot meldingen door

✔  Sorteer correct, spaar punten en geniet van allerlei voordelen

stnikl_2110_miwa-app-1024_edited.jpg
Info MyWaste
HOE WERKT HET?​

Verzamel 4 sterren en word de ultieme sorteerSTER!

Met de MyWaste-app kan je punten en sterren verzamelen. De eerste ster krijg je meteen wanneer je je registreert na installatie van de app op je smartphone. Door je afvalverbruik zo laag mogelijk te houden, verdien je punten en komen er sterren bij. Je kan je score makkelijk raadplegen als je ingelogd bent in de app. Hoe meer sterren je verzamelt, hoe meer voordelen je krijgt. Uitnodigingen voor workshops en speciale evenementen bijvoorbeeld, maar ook interessante aanbiedingen. Zo zie je maar, sorteren loont … en wordt beloond!

Download de MyWaste-app vandaag nog.

Download_on_the_App_Store.png
Google_Play_Store.png
pablo-arroyo-_SEbdtH4ZLM-unsplash_edited.jpg

AANVULLING OP DIFTAR

GEBRUIKSVRIENDELIJK

 

Deze digitale, voorgestelde oplossing zal bijdragen aan de gebruiksvriendelijkheid en dus toegankelijkheid van het volledige recyclage- en afval ecosysteem. Dashboarding, een centraal infopunt, incentivering en gamification staan centraal in de aangeboden oplossing.

riho-kroll-m4sGYaHYN5o-unsplash.jpg
INCENTIVERING & GAMIFICATION

 

De incentivering wordt gerealiseerd dankzij ons bewezen blockchain platform. Op basis hiervan wordt het geheel in een game gegoten  door middel van dashboards over de afvalproductie in vergelijking met referentiecijfers, wat beter recycleren tot competitie maakt.

markus-spiske-ms6N-gBtbCQ-unsplash.jpg
BETALINGSPLATFORM

 

Dankzij ons bewezen incentiveringsplatform op blockchain technologie en onze samenwerking met Belfius, hebben wij de mogelijkheid om een betalingsplatform aan te bieden op basis van digitale munten dat conform is met alle toepasselijke wetgevingen. De verdiende digitale munten kunnen worden uitgegeven bij geselecteerde partners. Dit zal bijdragen tot het motiveren van inwoners om beter te recycleren.

dan-nelson-ah-HeguOe9k-unsplash.jpg
VEILIGE IDENTIFICATIE

 

Aangezien de MyWaste-applicatie gebruikersspecifieke data weergeeft, is een veilige identificatie van cruciaal belang.

Strong User Authentication (2-factor) is een standaard binnen gebruikersauthenticatie waarmee wij reeds uitgebreide ervaring hebben dankzij voorgaande projecten. In het geval van de MyWaste-applicatie gaan we ervan uit dat de authenticatie enkel succesvol kan zijn volgens het “Something you know & something you have” principe.

FAQ

FAQ

  • Waar kan ik de gespaarde punten of bucks van de leerling terugvinden?
    Indien de school van uw kind deelneemt aan het project, heeft u als ouder toegang tot een platform waarop u de gespaarde bucks kan terugvinden.
  • Ik zie op het dashboard dat mijn kind niet gescand wordt.
    Contacteer ons via het formulier onderaan deze pagina. Vul de nodige gegevens in zodat wij kunnen controleren wat er misloopt.
  • Mijn kind heeft geen brief gekregen.
    Enkel leerlingen die starten in een nieuwe school krijgen een Brief. Contacteer de school om te vragen of deze ook effectief deelneemt aan het project. Zo ja, dan kunnen zij u de brief bezorgen. Mocht je kind vorig jaar reeds ingeschreven in de zelfde school dan dan zal hij/zij automatisch ingeschreven zijn.
  • Hoe voeg ik meerdere kinderen toe aan mijn account?
    U kan via de knop "Gebruiker toevoegen" op het Dashboard een kind toevoegen. Hiervoor hebt u een brief nodig die u krijgt van de school (deze brief bevat een schoolcode, een RFID-tag, een brief met instructies voor de ouders en een brief met instructies om de fietstag te bevestigen).
  • Mijn kind is vandaag met de fiets naar school gegaan, maar ik zie geen scan?"
    De gegevens zijn niet real-time en worden pas na verloop van tijd geüpdatet. Je moet je dus geen zorgen maken als er nog geen scan-bevestiging is geweest.
  • Wat als ik mijn pincode vergeten ben en dus niet meer kan betalen met de betaalkaart?
    U kan via het Dashboard van Buck-e op de site de pincode aanpassen. Dit doet u door naar het juiste kind te gaan op het Dashboard. Hier ziet u bij de naam normaal gezien een foto van een tandwieltje dat duidt op instellingen. Als u op dit knopje drukt, zal u allemaal gegevens zien over dit kind, inclusief de nummer van de betaalkaart en de pincode. Bij de pincode staat een knop "reset pincode". Als u hier op drukt, kan u een nieuwe pincode geven door de instructies verder op te volgen.
  • De RFID-tag voor op de fiets past niet op onze spaken, wat nu?"
    Jullie kunnen best aan de school een wandeltag vragen die jullie dan aan de boekentas kunnen hangen. Het is belangrijk om de wandeltag aan de buitenkant van de boekentas te plaatsen zodat deze zeker door de reader aan de schoolpoort wordt gedetecteerd. Het is belangrijk dat u na het verkrijgen van een wandeltag deze ook registreert op uw account. Zie onderdeel ‘Nieuwe tag gekregen’. Opmerking: Niet alle scholen beschikken ook over wandeltags. Vraag dit dus na bij uw school.
  • Volgt Buck-e mijn kind altijd en overal?
    Neen, Buck-e registreert alleen of uw kind de scanner aan de schoolpoort passeert. Buck-e bevat geen tracker en volgt uw kind dus niet tijdens zijn/haar verplaatsingen.
  • Welke signalen zenden de tags uit?
    Radio-frequency identification (RFID) gebruikt elektromagnetische golven om vanop afstand een bepaald toestel te detecteren. Ze worden onder andere ook gebruikt in radio en wifi systemen. Dit soort golven hebben een lage energie en zijn dus compleet onschadelijk!
  • Kan ik op de website zien welke handelaars deelnemen?
    U kan een lijst met deelnemende handelaars binnen uw gemeente terugvinden op uw Ouder Account.
  • Wenst u ook meer info over Buck-e in uw gemeente?
    Heeft u als gemeente (of school) interesse in Buck-e en wenst u iemand van ons team hierover te spreken? Aarzel dan niet om te mailen naar info@buck-e.be.
  • Waar kan ik de gespaarde punten of bucks van de leerling terugvinden?
    Indien de school van uw kind deelneemt aan het project, heeft u als ouder toegang tot een platform waarop u de gespaarde bucks kan terugvinden.
  • Ik zie op het dashboard dat mijn kind niet gescand wordt.
    Contacteer ons via het formulier onderaan deze pagina. Vul de nodige gegevens in zodat wij kunnen controleren wat er misloopt.
  • Mijn kind heeft geen brief gekregen.
    Enkel leerlingen die starten in een nieuwe school krijgen een Brief. Contacteer de school om te vragen of deze ook effectief deelneemt aan het project. Zo ja, dan kunnen zij u de brief bezorgen. Mocht je kind vorig jaar reeds ingeschreven in de zelfde school dan dan zal hij/zij automatisch ingeschreven zijn.
  • Hoe voeg ik meerdere kinderen toe aan mijn account?
    U kan via de knop "Gebruiker toevoegen" op het Dashboard een kind toevoegen. Hiervoor hebt u een brief nodig die u krijgt van de school (deze brief bevat een schoolcode, een RFID-tag, een brief met instructies voor de ouders en een brief met instructies om de fietstag te bevestigen).
  • Mijn kind is vandaag met de fiets naar school gegaan, maar ik zie geen scan?"
    De gegevens zijn niet real-time en worden pas na verloop van tijd geüpdatet. Je moet je dus geen zorgen maken als er nog geen scan-bevestiging is geweest.
  • Wat als ik mijn pincode vergeten ben en dus niet meer kan betalen met de betaalkaart?
    U kan via het Dashboard van Buck-e op de site de pincode aanpassen. Dit doet u door naar het juiste kind te gaan op het Dashboard. Hier ziet u bij de naam normaal gezien een foto van een tandwieltje dat duidt op instellingen. Als u op dit knopje drukt, zal u allemaal gegevens zien over dit kind, inclusief de nummer van de betaalkaart en de pincode. Bij de pincode staat een knop "reset pincode". Als u hier op drukt, kan u een nieuwe pincode geven door de instructies verder op te volgen.
  • De RFID-tag voor op de fiets past niet op onze spaken, wat nu?"
    Jullie kunnen best aan de school een wandeltag vragen die jullie dan aan de boekentas kunnen hangen. Het is belangrijk om de wandeltag aan de buitenkant van de boekentas te plaatsen zodat deze zeker door de reader aan de schoolpoort wordt gedetecteerd. Het is belangrijk dat u na het verkrijgen van een wandeltag deze ook registreert op uw account. Zie onderdeel ‘Nieuwe tag gekregen’. Opmerking: Niet alle scholen beschikken ook over wandeltags. Vraag dit dus na bij uw school.
  • Volgt Buck-e mijn kind altijd en overal?
    Neen, Buck-e registreert alleen of uw kind de scanner aan de schoolpoort passeert. Buck-e bevat geen tracker en volgt uw kind dus niet tijdens zijn/haar verplaatsingen.
  • Welke signalen zenden de tags uit?
    Radio-frequency identification (RFID) gebruikt elektromagnetische golven om vanop afstand een bepaald toestel te detecteren. Ze worden onder andere ook gebruikt in radio en wifi systemen. Dit soort golven hebben een lage energie en zijn dus compleet onschadelijk!
  • Kan ik op de website zien welke handelaars deelnemen?
    U kan een lijst met deelnemende handelaars binnen uw gemeente terugvinden op uw Ouder Account.
  • Wenst u ook meer info over Buck-e in uw gemeente?
    Heeft u als gemeente (of school) interesse in Buck-e en wenst u iemand van ons team hierover te spreken? Aarzel dan niet om te mailen naar info@buck-e.be.
  • Waar kan ik de gespaarde punten of bucks van de leerling terugvinden?
    Indien de school van uw kind deelneemt aan het project, heeft u als ouder toegang tot een platform waarop u de gespaarde bucks kan terugvinden.
  • Ik zie op het dashboard dat mijn kind niet gescand wordt.
    Contacteer ons via het formulier onderaan deze pagina. Vul de nodige gegevens in zodat wij kunnen controleren wat er misloopt.
  • Mijn kind heeft geen brief gekregen.
    Enkel leerlingen die starten in een nieuwe school krijgen een Brief. Contacteer de school om te vragen of deze ook effectief deelneemt aan het project. Zo ja, dan kunnen zij u de brief bezorgen. Mocht je kind vorig jaar reeds ingeschreven in de zelfde school dan dan zal hij/zij automatisch ingeschreven zijn.
  • Hoe voeg ik meerdere kinderen toe aan mijn account?
    U kan via de knop "Gebruiker toevoegen" op het Dashboard een kind toevoegen. Hiervoor hebt u een brief nodig die u krijgt van de school (deze brief bevat een schoolcode, een RFID-tag, een brief met instructies voor de ouders en een brief met instructies om de fietstag te bevestigen).
  • Mijn kind is vandaag met de fiets naar school gegaan, maar ik zie geen scan?"
    De gegevens zijn niet real-time en worden pas na verloop van tijd geüpdatet. Je moet je dus geen zorgen maken als er nog geen scan-bevestiging is geweest.
  • Wat als ik mijn pincode vergeten ben en dus niet meer kan betalen met de betaalkaart?
    U kan via het Dashboard van Buck-e op de site de pincode aanpassen. Dit doet u door naar het juiste kind te gaan op het Dashboard. Hier ziet u bij de naam normaal gezien een foto van een tandwieltje dat duidt op instellingen. Als u op dit knopje drukt, zal u allemaal gegevens zien over dit kind, inclusief de nummer van de betaalkaart en de pincode. Bij de pincode staat een knop "reset pincode". Als u hier op drukt, kan u een nieuwe pincode geven door de instructies verder op te volgen.
  • De RFID-tag voor op de fiets past niet op onze spaken, wat nu?"
    Jullie kunnen best aan de school een wandeltag vragen die jullie dan aan de boekentas kunnen hangen. Het is belangrijk om de wandeltag aan de buitenkant van de boekentas te plaatsen zodat deze zeker door de reader aan de schoolpoort wordt gedetecteerd. Het is belangrijk dat u na het verkrijgen van een wandeltag deze ook registreert op uw account. Zie onderdeel ‘Nieuwe tag gekregen’. Opmerking: Niet alle scholen beschikken ook over wandeltags. Vraag dit dus na bij uw school.
  • Volgt Buck-e mijn kind altijd en overal?
    Neen, Buck-e registreert alleen of uw kind de scanner aan de schoolpoort passeert. Buck-e bevat geen tracker en volgt uw kind dus niet tijdens zijn/haar verplaatsingen.
  • Welke signalen zenden de tags uit?
    Radio-frequency identification (RFID) gebruikt elektromagnetische golven om vanop afstand een bepaald toestel te detecteren. Ze worden onder andere ook gebruikt in radio en wifi systemen. Dit soort golven hebben een lage energie en zijn dus compleet onschadelijk!
  • Kan ik op de website zien welke handelaars deelnemen?
    U kan een lijst met deelnemende handelaars binnen uw gemeente terugvinden op uw Ouder Account.
  • Wenst u ook meer info over Buck-e in uw gemeente?
    Heeft u als gemeente (of school) interesse in Buck-e en wenst u iemand van ons team hierover te spreken? Aarzel dan niet om te mailen naar info@buck-e.be.
  • Waar kan ik de gespaarde punten of bucks van de leerling terugvinden?
    Indien de school van uw kind deelneemt aan het project, heeft u als ouder toegang tot een platform waarop u de gespaarde bucks kan terugvinden.
  • Ik zie op het dashboard dat mijn kind niet gescand wordt.
    Contacteer ons via het formulier onderaan deze pagina. Vul de nodige gegevens in zodat wij kunnen controleren wat er misloopt.
  • Mijn kind heeft geen brief gekregen.
    Enkel leerlingen die starten in een nieuwe school krijgen een Brief. Contacteer de school om te vragen of deze ook effectief deelneemt aan het project. Zo ja, dan kunnen zij u de brief bezorgen. Mocht je kind vorig jaar reeds ingeschreven in de zelfde school dan dan zal hij/zij automatisch ingeschreven zijn.
  • Hoe voeg ik meerdere kinderen toe aan mijn account?
    U kan via de knop "Gebruiker toevoegen" op het Dashboard een kind toevoegen. Hiervoor hebt u een brief nodig die u krijgt van de school (deze brief bevat een schoolcode, een RFID-tag, een brief met instructies voor de ouders en een brief met instructies om de fietstag te bevestigen).
  • Mijn kind is vandaag met de fiets naar school gegaan, maar ik zie geen scan?"
    De gegevens zijn niet real-time en worden pas na verloop van tijd geüpdatet. Je moet je dus geen zorgen maken als er nog geen scan-bevestiging is geweest.
  • Wat als ik mijn pincode vergeten ben en dus niet meer kan betalen met de betaalkaart?
    U kan via het Dashboard van Buck-e op de site de pincode aanpassen. Dit doet u door naar het juiste kind te gaan op het Dashboard. Hier ziet u bij de naam normaal gezien een foto van een tandwieltje dat duidt op instellingen. Als u op dit knopje drukt, zal u allemaal gegevens zien over dit kind, inclusief de nummer van de betaalkaart en de pincode. Bij de pincode staat een knop "reset pincode". Als u hier op drukt, kan u een nieuwe pincode geven door de instructies verder op te volgen.
  • De RFID-tag voor op de fiets past niet op onze spaken, wat nu?"
    Jullie kunnen best aan de school een wandeltag vragen die jullie dan aan de boekentas kunnen hangen. Het is belangrijk om de wandeltag aan de buitenkant van de boekentas te plaatsen zodat deze zeker door de reader aan de schoolpoort wordt gedetecteerd. Het is belangrijk dat u na het verkrijgen van een wandeltag deze ook registreert op uw account. Zie onderdeel ‘Nieuwe tag gekregen’. Opmerking: Niet alle scholen beschikken ook over wandeltags. Vraag dit dus na bij uw school.
  • Volgt Buck-e mijn kind altijd en overal?
    Neen, Buck-e registreert alleen of uw kind de scanner aan de schoolpoort passeert. Buck-e bevat geen tracker en volgt uw kind dus niet tijdens zijn/haar verplaatsingen.
  • Welke signalen zenden de tags uit?
    Radio-frequency identification (RFID) gebruikt elektromagnetische golven om vanop afstand een bepaald toestel te detecteren. Ze worden onder andere ook gebruikt in radio en wifi systemen. Dit soort golven hebben een lage energie en zijn dus compleet onschadelijk!
  • Kan ik op de website zien welke handelaars deelnemen?
    U kan een lijst met deelnemende handelaars binnen uw gemeente terugvinden op uw Ouder Account.
  • Wenst u ook meer info over Buck-e in uw gemeente?
    Heeft u als gemeente (of school) interesse in Buck-e en wenst u iemand van ons team hierover te spreken? Aarzel dan niet om te mailen naar info@buck-e.be.
  • Waar kan ik de gespaarde punten of bucks van de leerling terugvinden?
    Indien de school van uw kind deelneemt aan het project, heeft u als ouder toegang tot een platform waarop u de gespaarde bucks kan terugvinden.
  • Ik zie op het dashboard dat mijn kind niet gescand wordt.
    Contacteer ons via het formulier onderaan deze pagina. Vul de nodige gegevens in zodat wij kunnen controleren wat er misloopt.
  • Mijn kind heeft geen brief gekregen.
    Enkel leerlingen die starten in een nieuwe school krijgen een Brief. Contacteer de school om te vragen of deze ook effectief deelneemt aan het project. Zo ja, dan kunnen zij u de brief bezorgen. Mocht je kind vorig jaar reeds ingeschreven in de zelfde school dan dan zal hij/zij automatisch ingeschreven zijn.
  • Hoe voeg ik meerdere kinderen toe aan mijn account?
    U kan via de knop "Gebruiker toevoegen" op het Dashboard een kind toevoegen. Hiervoor hebt u een brief nodig die u krijgt van de school (deze brief bevat een schoolcode, een RFID-tag, een brief met instructies voor de ouders en een brief met instructies om de fietstag te bevestigen).
  • Mijn kind is vandaag met de fiets naar school gegaan, maar ik zie geen scan?"
    De gegevens zijn niet real-time en worden pas na verloop van tijd geüpdatet. Je moet je dus geen zorgen maken als er nog geen scan-bevestiging is geweest.
  • Wat als ik mijn pincode vergeten ben en dus niet meer kan betalen met de betaalkaart?
    U kan via het Dashboard van Buck-e op de site de pincode aanpassen. Dit doet u door naar het juiste kind te gaan op het Dashboard. Hier ziet u bij de naam normaal gezien een foto van een tandwieltje dat duidt op instellingen. Als u op dit knopje drukt, zal u allemaal gegevens zien over dit kind, inclusief de nummer van de betaalkaart en de pincode. Bij de pincode staat een knop "reset pincode". Als u hier op drukt, kan u een nieuwe pincode geven door de instructies verder op te volgen.
  • De RFID-tag voor op de fiets past niet op onze spaken, wat nu?"
    Jullie kunnen best aan de school een wandeltag vragen die jullie dan aan de boekentas kunnen hangen. Het is belangrijk om de wandeltag aan de buitenkant van de boekentas te plaatsen zodat deze zeker door de reader aan de schoolpoort wordt gedetecteerd. Het is belangrijk dat u na het verkrijgen van een wandeltag deze ook registreert op uw account. Zie onderdeel ‘Nieuwe tag gekregen’. Opmerking: Niet alle scholen beschikken ook over wandeltags. Vraag dit dus na bij uw school.
  • Volgt Buck-e mijn kind altijd en overal?
    Neen, Buck-e registreert alleen of uw kind de scanner aan de schoolpoort passeert. Buck-e bevat geen tracker en volgt uw kind dus niet tijdens zijn/haar verplaatsingen.
  • Welke signalen zenden de tags uit?
    Radio-frequency identification (RFID) gebruikt elektromagnetische golven om vanop afstand een bepaald toestel te detecteren. Ze worden onder andere ook gebruikt in radio en wifi systemen. Dit soort golven hebben een lage energie en zijn dus compleet onschadelijk!
  • Kan ik op de website zien welke handelaars deelnemen?
    U kan een lijst met deelnemende handelaars binnen uw gemeente terugvinden op uw Ouder Account.
  • Wenst u ook meer info over Buck-e in uw gemeente?
    Heeft u als gemeente (of school) interesse in Buck-e en wenst u iemand van ons team hierover te spreken? Aarzel dan niet om te mailen naar info@buck-e.be.
Heeft u nog vragen?
Neem gerust contact op met ons!
MicrosoftTeams-image.png
bottom of page