top of page
MicrosoftTeams-image (1)_edited_edited.jpg
MyWaste logo wit.png
MyWaste logo.png
THÉ WASTE-APP

The waste containers are getting smarter, the need for more insight is increasing.  Thanks to this app, you have all the useful waste information in your pocket from now on. With one click you immediately know when your waste is picked up, but also how much your residual waste weighed at your last collection.

The new MyWaste app:
convenient and user-friendly!

ABOUT MY WASTE

WHAT IS IT?

✔ User friendly mobile application: your waste calendar always in your pocket
✔ Grey container no longer a 'black box': keep track of your residual waste consumption
✔ Insight for the whole family in your waste consumption and thus in the bill 

✔ Pass on notifications easily

✔ Sort correctly, save points and enjoy all kinds of benefits

stnikl_2110_miwa-app-1024_edited.jpg
Info MyWaste
HOW DOES IT WORK?

Collect 4 stars and become the ultimate sorting star!
 

With the MyWaste app you can collect points and stars. The first star is given when you register after installing the app on your smartphone. By keeping your waste consumption as low as possible, you earn points and stars are added. You can easily check your score when you are logged into the app. The more stars you collect, the more benefits you get. Invitations to workshops and special events for example, but also interesting offers. So you see, sorting pays off ... and is rewarded!

 


Download the MyWaste app today.

Download_on_the_App_Store.png
Google_Play_Store.png
pablo-arroyo-_SEbdtH4ZLM-unsplash_edited.jpg

DIFTAR

USER-FRIENDLY

 

This digital, proposed solution will contribute to the user-friendliness and thus accessibility of the entire recycling and waste ecosystem. Dashboarding, a central info point, incentivization and gamification are central to the solution offered.

riho-kroll-m4sGYaHYN5o-unsplash.jpg
INCENTIVIZATION & GAMIFICATION
 

The incentivization is realized thanks to our proven blockchain platform. Based on this, the whole thing is turned into a game through dashboards on waste production compared to reference figures, making better recycling a competition.

markus-spiske-ms6N-gBtbCQ-unsplash.jpg
PAYMENT PLATFORM

 

Thanks to our proven incentive platform on blockchain technology and our cooperation with Belfius, we have the opportunity to offer a payment platform based on digital coins that is compliant with all applicable laws. The digital coins earned can be spent at selected partners. This will help motivate residents to recycle better.

dan-nelson-ah-HeguOe9k-unsplash.jpg
SECURE IDENTIFICATION

Since the MyWaste application displays user-specific data, secure identification is critical.

Strong User Authentication (2-factor) is a standard within user authentication with which we already have extensive experience thanks to previous projects. In the case of the MyWaste application we assume that authentication can only be successful according to the "Something you know & something you have" principle.

FAQ

FAQ

  • Waar kan ik de gespaarde punten of bucks van de leerling terugvinden?
    Indien de school van uw kind deelneemt aan het project, heeft u als ouder toegang tot een platform waarop u de gespaarde bucks kan terugvinden.
  • Ik zie op het dashboard dat mijn kind niet gescand wordt.
    Contacteer ons via het formulier onderaan deze pagina. Vul de nodige gegevens in zodat wij kunnen controleren wat er misloopt.
  • Mijn kind heeft geen brief gekregen.
    Enkel leerlingen die starten in een nieuwe school krijgen een Brief. Contacteer de school om te vragen of deze ook effectief deelneemt aan het project. Zo ja, dan kunnen zij u de brief bezorgen. Mocht je kind vorig jaar reeds ingeschreven in de zelfde school dan dan zal hij/zij automatisch ingeschreven zijn.
  • Hoe voeg ik meerdere kinderen toe aan mijn account?
    U kan via de knop "Gebruiker toevoegen" op het Dashboard een kind toevoegen. Hiervoor hebt u een brief nodig die u krijgt van de school (deze brief bevat een schoolcode, een RFID-tag, een brief met instructies voor de ouders en een brief met instructies om de fietstag te bevestigen).
  • Mijn kind is vandaag met de fiets naar school gegaan, maar ik zie geen scan?"
    De gegevens zijn niet real-time en worden pas na verloop van tijd geüpdatet. Je moet je dus geen zorgen maken als er nog geen scan-bevestiging is geweest.
  • Wat als ik mijn pincode vergeten ben en dus niet meer kan betalen met de betaalkaart?
    U kan via het Dashboard van Buck-e op de site de pincode aanpassen. Dit doet u door naar het juiste kind te gaan op het Dashboard. Hier ziet u bij de naam normaal gezien een foto van een tandwieltje dat duidt op instellingen. Als u op dit knopje drukt, zal u allemaal gegevens zien over dit kind, inclusief de nummer van de betaalkaart en de pincode. Bij de pincode staat een knop "reset pincode". Als u hier op drukt, kan u een nieuwe pincode geven door de instructies verder op te volgen.
  • De RFID-tag voor op de fiets past niet op onze spaken, wat nu?"
    Jullie kunnen best aan de school een wandeltag vragen die jullie dan aan de boekentas kunnen hangen. Het is belangrijk om de wandeltag aan de buitenkant van de boekentas te plaatsen zodat deze zeker door de reader aan de schoolpoort wordt gedetecteerd. Het is belangrijk dat u na het verkrijgen van een wandeltag deze ook registreert op uw account. Zie onderdeel ‘Nieuwe tag gekregen’. Opmerking: Niet alle scholen beschikken ook over wandeltags. Vraag dit dus na bij uw school.
  • Volgt Buck-e mijn kind altijd en overal?
    Neen, Buck-e registreert alleen of uw kind de scanner aan de schoolpoort passeert. Buck-e bevat geen tracker en volgt uw kind dus niet tijdens zijn/haar verplaatsingen.
  • Welke signalen zenden de tags uit?
    Radio-frequency identification (RFID) gebruikt elektromagnetische golven om vanop afstand een bepaald toestel te detecteren. Ze worden onder andere ook gebruikt in radio en wifi systemen. Dit soort golven hebben een lage energie en zijn dus compleet onschadelijk!
  • Kan ik op de website zien welke handelaars deelnemen?
    U kan een lijst met deelnemende handelaars binnen uw gemeente terugvinden op uw Ouder Account.
  • Wenst u ook meer info over Buck-e in uw gemeente?
    Heeft u als gemeente (of school) interesse in Buck-e en wenst u iemand van ons team hierover te spreken? Aarzel dan niet om te mailen naar info@buck-e.be.
  • Waar kan ik de gespaarde punten of bucks van de leerling terugvinden?
    Indien de school van uw kind deelneemt aan het project, heeft u als ouder toegang tot een platform waarop u de gespaarde bucks kan terugvinden.
  • Ik zie op het dashboard dat mijn kind niet gescand wordt.
    Contacteer ons via het formulier onderaan deze pagina. Vul de nodige gegevens in zodat wij kunnen controleren wat er misloopt.
  • Mijn kind heeft geen brief gekregen.
    Enkel leerlingen die starten in een nieuwe school krijgen een Brief. Contacteer de school om te vragen of deze ook effectief deelneemt aan het project. Zo ja, dan kunnen zij u de brief bezorgen. Mocht je kind vorig jaar reeds ingeschreven in de zelfde school dan dan zal hij/zij automatisch ingeschreven zijn.
  • Hoe voeg ik meerdere kinderen toe aan mijn account?
    U kan via de knop "Gebruiker toevoegen" op het Dashboard een kind toevoegen. Hiervoor hebt u een brief nodig die u krijgt van de school (deze brief bevat een schoolcode, een RFID-tag, een brief met instructies voor de ouders en een brief met instructies om de fietstag te bevestigen).
  • Mijn kind is vandaag met de fiets naar school gegaan, maar ik zie geen scan?"
    De gegevens zijn niet real-time en worden pas na verloop van tijd geüpdatet. Je moet je dus geen zorgen maken als er nog geen scan-bevestiging is geweest.
  • Wat als ik mijn pincode vergeten ben en dus niet meer kan betalen met de betaalkaart?
    U kan via het Dashboard van Buck-e op de site de pincode aanpassen. Dit doet u door naar het juiste kind te gaan op het Dashboard. Hier ziet u bij de naam normaal gezien een foto van een tandwieltje dat duidt op instellingen. Als u op dit knopje drukt, zal u allemaal gegevens zien over dit kind, inclusief de nummer van de betaalkaart en de pincode. Bij de pincode staat een knop "reset pincode". Als u hier op drukt, kan u een nieuwe pincode geven door de instructies verder op te volgen.
  • De RFID-tag voor op de fiets past niet op onze spaken, wat nu?"
    Jullie kunnen best aan de school een wandeltag vragen die jullie dan aan de boekentas kunnen hangen. Het is belangrijk om de wandeltag aan de buitenkant van de boekentas te plaatsen zodat deze zeker door de reader aan de schoolpoort wordt gedetecteerd. Het is belangrijk dat u na het verkrijgen van een wandeltag deze ook registreert op uw account. Zie onderdeel ‘Nieuwe tag gekregen’. Opmerking: Niet alle scholen beschikken ook over wandeltags. Vraag dit dus na bij uw school.
  • Volgt Buck-e mijn kind altijd en overal?
    Neen, Buck-e registreert alleen of uw kind de scanner aan de schoolpoort passeert. Buck-e bevat geen tracker en volgt uw kind dus niet tijdens zijn/haar verplaatsingen.
  • Welke signalen zenden de tags uit?
    Radio-frequency identification (RFID) gebruikt elektromagnetische golven om vanop afstand een bepaald toestel te detecteren. Ze worden onder andere ook gebruikt in radio en wifi systemen. Dit soort golven hebben een lage energie en zijn dus compleet onschadelijk!
  • Kan ik op de website zien welke handelaars deelnemen?
    U kan een lijst met deelnemende handelaars binnen uw gemeente terugvinden op uw Ouder Account.
  • Wenst u ook meer info over Buck-e in uw gemeente?
    Heeft u als gemeente (of school) interesse in Buck-e en wenst u iemand van ons team hierover te spreken? Aarzel dan niet om te mailen naar info@buck-e.be.
  • Waar kan ik de gespaarde punten of bucks van de leerling terugvinden?
    Indien de school van uw kind deelneemt aan het project, heeft u als ouder toegang tot een platform waarop u de gespaarde bucks kan terugvinden.
  • Ik zie op het dashboard dat mijn kind niet gescand wordt.
    Contacteer ons via het formulier onderaan deze pagina. Vul de nodige gegevens in zodat wij kunnen controleren wat er misloopt.
  • Mijn kind heeft geen brief gekregen.
    Enkel leerlingen die starten in een nieuwe school krijgen een Brief. Contacteer de school om te vragen of deze ook effectief deelneemt aan het project. Zo ja, dan kunnen zij u de brief bezorgen. Mocht je kind vorig jaar reeds ingeschreven in de zelfde school dan dan zal hij/zij automatisch ingeschreven zijn.
  • Hoe voeg ik meerdere kinderen toe aan mijn account?
    U kan via de knop "Gebruiker toevoegen" op het Dashboard een kind toevoegen. Hiervoor hebt u een brief nodig die u krijgt van de school (deze brief bevat een schoolcode, een RFID-tag, een brief met instructies voor de ouders en een brief met instructies om de fietstag te bevestigen).
  • Mijn kind is vandaag met de fiets naar school gegaan, maar ik zie geen scan?"
    De gegevens zijn niet real-time en worden pas na verloop van tijd geüpdatet. Je moet je dus geen zorgen maken als er nog geen scan-bevestiging is geweest.
  • Wat als ik mijn pincode vergeten ben en dus niet meer kan betalen met de betaalkaart?
    U kan via het Dashboard van Buck-e op de site de pincode aanpassen. Dit doet u door naar het juiste kind te gaan op het Dashboard. Hier ziet u bij de naam normaal gezien een foto van een tandwieltje dat duidt op instellingen. Als u op dit knopje drukt, zal u allemaal gegevens zien over dit kind, inclusief de nummer van de betaalkaart en de pincode. Bij de pincode staat een knop "reset pincode". Als u hier op drukt, kan u een nieuwe pincode geven door de instructies verder op te volgen.
  • De RFID-tag voor op de fiets past niet op onze spaken, wat nu?"
    Jullie kunnen best aan de school een wandeltag vragen die jullie dan aan de boekentas kunnen hangen. Het is belangrijk om de wandeltag aan de buitenkant van de boekentas te plaatsen zodat deze zeker door de reader aan de schoolpoort wordt gedetecteerd. Het is belangrijk dat u na het verkrijgen van een wandeltag deze ook registreert op uw account. Zie onderdeel ‘Nieuwe tag gekregen’. Opmerking: Niet alle scholen beschikken ook over wandeltags. Vraag dit dus na bij uw school.
  • Volgt Buck-e mijn kind altijd en overal?
    Neen, Buck-e registreert alleen of uw kind de scanner aan de schoolpoort passeert. Buck-e bevat geen tracker en volgt uw kind dus niet tijdens zijn/haar verplaatsingen.
  • Welke signalen zenden de tags uit?
    Radio-frequency identification (RFID) gebruikt elektromagnetische golven om vanop afstand een bepaald toestel te detecteren. Ze worden onder andere ook gebruikt in radio en wifi systemen. Dit soort golven hebben een lage energie en zijn dus compleet onschadelijk!
  • Kan ik op de website zien welke handelaars deelnemen?
    U kan een lijst met deelnemende handelaars binnen uw gemeente terugvinden op uw Ouder Account.
  • Wenst u ook meer info over Buck-e in uw gemeente?
    Heeft u als gemeente (of school) interesse in Buck-e en wenst u iemand van ons team hierover te spreken? Aarzel dan niet om te mailen naar info@buck-e.be.
  • Waar kan ik de gespaarde punten of bucks van de leerling terugvinden?
    Indien de school van uw kind deelneemt aan het project, heeft u als ouder toegang tot een platform waarop u de gespaarde bucks kan terugvinden.
  • Ik zie op het dashboard dat mijn kind niet gescand wordt.
    Contacteer ons via het formulier onderaan deze pagina. Vul de nodige gegevens in zodat wij kunnen controleren wat er misloopt.
  • Mijn kind heeft geen brief gekregen.
    Enkel leerlingen die starten in een nieuwe school krijgen een Brief. Contacteer de school om te vragen of deze ook effectief deelneemt aan het project. Zo ja, dan kunnen zij u de brief bezorgen. Mocht je kind vorig jaar reeds ingeschreven in de zelfde school dan dan zal hij/zij automatisch ingeschreven zijn.
  • Hoe voeg ik meerdere kinderen toe aan mijn account?
    U kan via de knop "Gebruiker toevoegen" op het Dashboard een kind toevoegen. Hiervoor hebt u een brief nodig die u krijgt van de school (deze brief bevat een schoolcode, een RFID-tag, een brief met instructies voor de ouders en een brief met instructies om de fietstag te bevestigen).
  • Mijn kind is vandaag met de fiets naar school gegaan, maar ik zie geen scan?"
    De gegevens zijn niet real-time en worden pas na verloop van tijd geüpdatet. Je moet je dus geen zorgen maken als er nog geen scan-bevestiging is geweest.
  • Wat als ik mijn pincode vergeten ben en dus niet meer kan betalen met de betaalkaart?
    U kan via het Dashboard van Buck-e op de site de pincode aanpassen. Dit doet u door naar het juiste kind te gaan op het Dashboard. Hier ziet u bij de naam normaal gezien een foto van een tandwieltje dat duidt op instellingen. Als u op dit knopje drukt, zal u allemaal gegevens zien over dit kind, inclusief de nummer van de betaalkaart en de pincode. Bij de pincode staat een knop "reset pincode". Als u hier op drukt, kan u een nieuwe pincode geven door de instructies verder op te volgen.
  • De RFID-tag voor op de fiets past niet op onze spaken, wat nu?"
    Jullie kunnen best aan de school een wandeltag vragen die jullie dan aan de boekentas kunnen hangen. Het is belangrijk om de wandeltag aan de buitenkant van de boekentas te plaatsen zodat deze zeker door de reader aan de schoolpoort wordt gedetecteerd. Het is belangrijk dat u na het verkrijgen van een wandeltag deze ook registreert op uw account. Zie onderdeel ‘Nieuwe tag gekregen’. Opmerking: Niet alle scholen beschikken ook over wandeltags. Vraag dit dus na bij uw school.
  • Volgt Buck-e mijn kind altijd en overal?
    Neen, Buck-e registreert alleen of uw kind de scanner aan de schoolpoort passeert. Buck-e bevat geen tracker en volgt uw kind dus niet tijdens zijn/haar verplaatsingen.
  • Welke signalen zenden de tags uit?
    Radio-frequency identification (RFID) gebruikt elektromagnetische golven om vanop afstand een bepaald toestel te detecteren. Ze worden onder andere ook gebruikt in radio en wifi systemen. Dit soort golven hebben een lage energie en zijn dus compleet onschadelijk!
  • Kan ik op de website zien welke handelaars deelnemen?
    U kan een lijst met deelnemende handelaars binnen uw gemeente terugvinden op uw Ouder Account.
  • Wenst u ook meer info over Buck-e in uw gemeente?
    Heeft u als gemeente (of school) interesse in Buck-e en wenst u iemand van ons team hierover te spreken? Aarzel dan niet om te mailen naar info@buck-e.be.
  • Waar kan ik de gespaarde punten of bucks van de leerling terugvinden?
    Indien de school van uw kind deelneemt aan het project, heeft u als ouder toegang tot een platform waarop u de gespaarde bucks kan terugvinden.
  • Ik zie op het dashboard dat mijn kind niet gescand wordt.
    Contacteer ons via het formulier onderaan deze pagina. Vul de nodige gegevens in zodat wij kunnen controleren wat er misloopt.
  • Mijn kind heeft geen brief gekregen.
    Enkel leerlingen die starten in een nieuwe school krijgen een Brief. Contacteer de school om te vragen of deze ook effectief deelneemt aan het project. Zo ja, dan kunnen zij u de brief bezorgen. Mocht je kind vorig jaar reeds ingeschreven in de zelfde school dan dan zal hij/zij automatisch ingeschreven zijn.
  • Hoe voeg ik meerdere kinderen toe aan mijn account?
    U kan via de knop "Gebruiker toevoegen" op het Dashboard een kind toevoegen. Hiervoor hebt u een brief nodig die u krijgt van de school (deze brief bevat een schoolcode, een RFID-tag, een brief met instructies voor de ouders en een brief met instructies om de fietstag te bevestigen).
  • Mijn kind is vandaag met de fiets naar school gegaan, maar ik zie geen scan?"
    De gegevens zijn niet real-time en worden pas na verloop van tijd geüpdatet. Je moet je dus geen zorgen maken als er nog geen scan-bevestiging is geweest.
  • Wat als ik mijn pincode vergeten ben en dus niet meer kan betalen met de betaalkaart?
    U kan via het Dashboard van Buck-e op de site de pincode aanpassen. Dit doet u door naar het juiste kind te gaan op het Dashboard. Hier ziet u bij de naam normaal gezien een foto van een tandwieltje dat duidt op instellingen. Als u op dit knopje drukt, zal u allemaal gegevens zien over dit kind, inclusief de nummer van de betaalkaart en de pincode. Bij de pincode staat een knop "reset pincode". Als u hier op drukt, kan u een nieuwe pincode geven door de instructies verder op te volgen.
  • De RFID-tag voor op de fiets past niet op onze spaken, wat nu?"
    Jullie kunnen best aan de school een wandeltag vragen die jullie dan aan de boekentas kunnen hangen. Het is belangrijk om de wandeltag aan de buitenkant van de boekentas te plaatsen zodat deze zeker door de reader aan de schoolpoort wordt gedetecteerd. Het is belangrijk dat u na het verkrijgen van een wandeltag deze ook registreert op uw account. Zie onderdeel ‘Nieuwe tag gekregen’. Opmerking: Niet alle scholen beschikken ook over wandeltags. Vraag dit dus na bij uw school.
  • Volgt Buck-e mijn kind altijd en overal?
    Neen, Buck-e registreert alleen of uw kind de scanner aan de schoolpoort passeert. Buck-e bevat geen tracker en volgt uw kind dus niet tijdens zijn/haar verplaatsingen.
  • Welke signalen zenden de tags uit?
    Radio-frequency identification (RFID) gebruikt elektromagnetische golven om vanop afstand een bepaald toestel te detecteren. Ze worden onder andere ook gebruikt in radio en wifi systemen. Dit soort golven hebben een lage energie en zijn dus compleet onschadelijk!
  • Kan ik op de website zien welke handelaars deelnemen?
    U kan een lijst met deelnemende handelaars binnen uw gemeente terugvinden op uw Ouder Account.
  • Wenst u ook meer info over Buck-e in uw gemeente?
    Heeft u als gemeente (of school) interesse in Buck-e en wenst u iemand van ons team hierover te spreken? Aarzel dan niet om te mailen naar info@buck-e.be.
Still have questions?
Feel free to contact us!
MicrosoftTeams-image.png
bottom of page